Descobrint el pòdcast Taquilla Inversa
Entrevista a la Júlia Isern, una de les dues creadores de Taquilla Inversa; un pòdcast que neix de la col·laboració de l’alumnat de l’ERAM, per fer arribar als de casa les experiències vitals de dues joves que estudien el Grau en Arts Escèniques.
Com va néixer Taquilla Inversa?
La Mercè Badia i jo (Júlia Isern) estàvem a primer de carrera, era la setmana de recursos laborals. Venien diferents persones a formar-nos sobre un àmbit en concret. En una d’aquestes formacions, la Mercè i jo vam compartir que ens agradaria fer un pòdcast. Vam estar d’acord, però, que era un projecte per nosaltres, per passar-nos-ho bé i intercanviar coneixement i opinions, però afegint el fet de deixar-ho enregistrat. D’aquesta manera poder compartim les experiències vitals de dues joves que estudien el Grau en Arts Escèniques, a tothom que hi estigui interessat, i mantenir-nos vinculades amb la gent que tenim lluny, als nostres pobles, perquè vegin el que anem aprenent i el que ens apassiona.
Amb l’ajuda del professor Jordi Duran i la responsable de Comunicació, Laura Mercader, vam fer xarxa i així es va crear Taquilla Inversa, produïda des de La Peixera per un equip d’alumnat del Grau en Comunicació Audiovisual i Multimèdia.
Com us inspireu per preparar els capítols?
Tot gira entorn les arts escèniques. No és gaire difícil, nosaltres també girem al voltant d’aquestes. És el que estudiem i al que ens volem dedicar. Jo ho veig una mica com els binocles amb els quals entenc el que em passa, el meu entorn, per comprendre i orientar-me. I trobar a algú com la Mercè, que comparteix aquest fil de pensament i amb qui gaudeixo profundament tot el que compartim… estic molt agraïda de la seva companyia.
Quin moment és el més memorable d’ençà que vau començar el pòdcast?
Hem passat per moments molt bonics i d’altres de pixar-nos de riure. No te’n sabria dir un de concret ara. Però potser aprofitaria per dir que és memorable tot allò que passa quan descobrim una nova part de l’altra, un trosset del seu passat, una connexió que fem amb el que una explica i una vivència a l’aula. Seria com si poguéssim llegir entre línies el guió de l’episodi.
Sempre que fem un programa hi ha una part d’aprenentatge que ens guardem per nosaltres, a la qual els oients no poden accedir. Aquesta és l’excusa per tenir una conversa en codi de pòdcast, que ens permet descobrir els caminets que ha fet l’altra. Normal després que la liem i ens posem a cridar, plorar i riure, tot en 45 minuts.
Com percebeu la resposta dels vostres oients cap al pòdcast Taquilla Inversa?
La família està encantada! És veritat, al final el feedback més gran que tenim és el de la família, que estan lluny. El fet d’escoltar-nos i després comentar-ho ens fa estar una mica més a prop. També hi ha amistats que ens escolten i companyes de classe que hem convidat al programa o que estan al dia de què hem fet, el professorat si comentem res que el concerni… ara, cal deixar clar que la millor oient és l’Andrea Urpi, fan número 1 des del principi. Ara nosaltres som les seves fans. Sempre ens fa un petit retorn del programa i mostres d’agraïment. Fem els programes per ella, crec jo. També pensem que pot ser un bon pòdcast pels alumnes que acaben d’entrar al Grau en Arts Escèniques, per veure què els espera durant aquests 4 anys.
Què ens podeu avançar dels pròxims episodis de Taquilla Inversa?
Tenim un parell de programes pensats que podrien ser molt top. No només pel contingut, que sobretot un d’aquests ens toca ben de prop i podríem anunciar algun projecte que esperem que aviat es mogui… Els següents sembla que seran divertits. Però tot està per veure.
Segueix Taquilla Inversa a Instagram @lapeixerabyeram i escolta’ls a Spotify o YouTube!