Durant la seva etapa universitària, Mònica Fornells, graduada en Comunicació Audiovisual i Multimèdia per l’Escola Universitària de les Arts ERAM – UdG, va començar a interessar-se per la direcció d’art, explorant la seva capacitat per crear estètiques visuals úniques i narratives impactants. Aquesta inquietud la va portar a especialitzar-se en l’àmbit audiovisual, treballant en ficció, videoclips, publicitat i escenografia.
Actualment, Mònica Fornells exerceix com a directora d’art en projectes de diferents formats, on combina una visió creativa amb un estil propi i contemporani. Ha participat en produccions de gran rellevància, com l’espot dels XVI Premis Gaudí per a l’Acadèmia del Cinema Català i la campanya de la Generalitat de Catalunya contra l’assetjament escolar.
En el camp musical, ha estat directora d’art en videoclips d’artistes destacats com Oques Grasses (Com està el pati), Ginestà (Em bategues), La Bien Querida (La perra del hortelano) i Queralt Lahoz (Alto cielo), aquest últim un projecte híbrid entre videoclip i curtmetratge. A més, ha treballat en escenografies de gires musicals, com “Suposo que l’amor és això” de Ginestà. També ha dirigit el projecte visual Marrana i Sensible, una exploració de la feminitat en l’era del mem postmodern.
La seva direcció d’art es caracteritza per una estètica molt cuidada, on combina elements quotidians amb atmosferes carregades de simbolisme i contrastos visuals. Juga amb la llum, els colors i els espais per construir narratives potents, ja sigui amb un estil hiperrealista i cinematogràfic, com en el videoclip “Com està el pati” d’Oques Grasses, o amb una posada en escena més conceptual i transgressora, com en “La perra del hortelano” de La Bien Querida.