Identitat gràfica del grup Triste Camaleón 2020
Aquest treball consisteix en la creació d’un llenguatge visual i totes les aplicacions gràfiques necessàries en la creació i promoció del grup de música Triste Camaleón. En la primera fase, s’investiguen els moviments artístics, autors i dissenyadors, que històricament, han suposat un trencament més brusc amb la tradició existent, per tal d’analitzar les metodologies i conceptes que van adoptar i que ho van fer possible. Artistes, corrents i propostes gràfiques que utilitzen processos alternatius, per tal d’adoptar o crear noves metodologies que trenquin amb la concepció del disseny com un llenguatge asèptic i merament comunicatiu, amb la intenció de crear una imatge més expressiva. Referents que defensin la idea que la comunicació va molt més enllà de la llegibilitat i que, a vegades, l’expressivitat, en detriment de la claredat i l’objectivitat, pot ajudar a comunicar allò que volem d’una forma més adequada.
Més concretament l’estudi es focalitzarà en els resultats de les metodologies més innovadores, en el seu context, capaces d’expressar la part més fosca i interior de l’ésser humà. Investigar com crear imatges que aconsegueixin connectar amb el públic a través d’una càrrega emocional que no sol utilitzar-se en el disseny contemporani, intentant allunyar-se de les normes i les tendències actuals per tal d’expressar allò que Jung anomenava l’ombra. Concepte que es basa en mostrar les parts més negatives i amagades de nosaltres mateixos, que s’oculten de forma inconscient, per molt que puguin resultar incomodes o que causin repulsió, per tal acceptar-les i alliberar-les.